Sunday, July 09, 2006

nih minggu pertama kuliah

well...well..korang pekabar ek??er...nih mgu ptama kuliah aku..aku abiskan tanpa wat aper2.. erm..ader aper yg best ek mgu nih??jap2 aku pikir.. aha.. aku ader tulis something...er..cam aper ek..cerpen kot?? nanti da nk siap aku post kat cni.. buhsan uma xde internet lagi...so ke cc laa jawapnyer..erm... aper lagi eh..aha...uma sewa kitorg yg aku duk best gakla..blkg uma ader taman permainan..sebelah dier ader surau!! erm..lepak2 kat blkg taman tuh best gakla...lagi satu yg aku suker...skeliling taman tuh hutan..so xdela nmpak org lalu lalang sgt...kawasan tuh pun redup jer..bestla..ehe.. tenang sket rasenyer.. aku duk bilik bawah..dalam uma 2 tingkat tuh... design uma tuh macam aku penah tgk mase aku dtg beraya kat rumah somebody area bukit katil..eerr..dah baper tahun ek??ehe... ermm..aper lagi..aku aderr cadang2 nk beli meja blajar nih..tp sumer pun aku tgk mahal..ishk2.. kl mmg mahal la.. sakit idup kat cni... tp alhamdulillah badan sehat jer.. maybe mlepak library jer kot...ahaks...cam ulat buku ler plak..xperla..semester nih pun susah sket..xpe2..i will survive...insyaallah...ehe.. ptg2 main bola or badminton kat taman tuh gn budak2 uma.. layan skali gakla budak2 kecik kat kawasan tuh... main bola gn budak2 kecik...aku kene buli dan aku membuli skali budak2 tuh...ahaha.. aper lagi..kemas uma..well...dah duk serumah gn budak2 kaki game..aku xnak uma kotor plak..nak buat uma tuh macam uma org berkeluarga...kalo org dtg..org sure xpercaya nih uma student...ahaha... well kawasan bawah uma aku..aku gn jo conquer..coz kitorg jer duk bwh..ehehe!! erk..lum mkn lagila.. laparnyer...biler la nak ader org uma masakkan aku nih.. ehehe.. tersasul plak... emm..well suasana semester kali nih agak tenang gakla bagi aku..lamer xrase camni...sejak form 3 klu xsilap..erm.. rase tenang sketla skrg...alhamdulillah.. dan satu perkara yg aku xsangka2...ari sabtu mlm ahad rituh..aku sms balik..ehee..smpai kul 4 pagi if i'm not mistaken.. ngantuk..xterase sgt...mlm tuh pun aku baru pas bacer novel..ahaks... korang kalo aku ckp aku bacer novel..mesti gelakkan?....ehe.. never mind laa.aku dulu2 pun mase skola menengah rajin gak bacer...novel ahadiat akashah..tapi skrg jer da lamer tinggalkan..so skrg sajer bacer balik..buhsan...buku teks software engineering tuh tebal sgt...artificial intelligence lagi...erm...networking(yg nih best...bole blaja hacking)..ahaha.. okla... surau kat blkg taman aku tuh jer pelik sket...xle bukak..ader org kunci..aku nk gi smyg kat situ pun xleh..terpakse gi masjid...tp masjid lagi besh aku rase...tuh mmg officially uma allah bg aku laa..he...if it was a mistake..juz let me know.. aha satu jer pkare yg susah sket.. aku kene jadik pengarah program Wadah Ekspresi Rakan Muda.. aduh..nih macam susah sket...tp aku nk set kan dlm otak aku...xde aper yg lagi susah dari menjaga hati aku dgn allah.. bagi aku..kalo hubungan dgn allah baik...semua disekeliling akan menjadi baik... and i'm telling u de truth...cos for the time being...aku sedang merasakannya.. alhamdulillah la.. walaupun byk masalah actually...tapi macam aku katakan.. left them aside... let allah help to manage it for you... okla..aku nak keluar nih... ader sorang kawan kater dier da jadi jahat sekarang, tp aku xrase kawan aku tuh jadik jahat...aku rse dier cumer nk lepaskan rase dlm hati tuh..em..as long it not hurting urself...aku rase...its ok.. besides...life nih xsemua nyer yg kiter nampak tuh...itulah bendenyer... ada hijab yg menutup mata kasar kiter kan?? sometime..kiter perlukan mase...macam aku penah lalui..aku rase...mase akan mngubah sgala2nya.. i hope so.. okla..aku da mlalut plak..nk balik...org uma aku da msg suh balik...(housmate aku da..ahaha)..dier masak pasta...best2...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home